En start

Vrijdag 17/04/09 in Oordegem liep ik mijn eerste wedstrijd van het zomerseizoen. Een 1000m, ideale voorbereiding dus voor het Provinciaal kampioenschap dat doorgaat te Kessel-Loo waar ik aan de 1500m ga deelnemen. Met 2’37”23 kan ik zeker nog niet tevreden zijn maar de omstandigheden zaten dan ook nog niet mee, met een temperatuur van 10°C en een natte piste.

Ik zat in een sterke reeks waarbij het in begin echt aan het staartje bengelen was. De snelheid zat er duidelijk nog niet in. Na doorkomst op 600m in 1’33” voelde ik dat Descheemacker Johan (DEIN) wat vertraagde maar i.p.v. over te komen bleef ik tot na de bocht twijfelen, om er pas voorbij te komen op 300m van de finish. Met 5seconden voorsprong en bijlange nog niet stuk kwam ik aan. Veel te lang gewacht dus. De conditie zit wel al redelijk, maar aan het geloof in eigen kunnen moet toch nog gewerkt worden, trouwens een probleem dat elk zomerseizoen wel eens boven water komt. Binnen een paar weken met wat meer snelheidstrainingen in de benen zie ik het wel goed komen. Voor zondag ga ik geen al te straffe uitspraken doen qua tijd. Wordt er gelopen of niet op zo een kampioenschap? Een zwakke tijd maar podium zoals in 2006, kan ik mee leven denk ik J Afwachten dus.

 

Groetjes,

philip

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op En start

  1. Rudy zegt:

    ja,philip,hopelijk heb je op proviciaal,super benen en een sterk geloof in je kunnen.dan zal het resultaat wel heel goed zijn.groetjes Rudy

Plaats een reactie